Polski Fotograf Bedford: Zdjęcia Portretowe

Zdjęcia Portretowe

Rozpocząłem właśnie przygodę z fotografią portretową. Jest to wielkie wyzwanie bo opanowanie światła w studio i sam retusz wymaga ogromnego doświadczenia. Nabrałem pokory kiedy po kilku próbach zrozumiałe, że sesje fotograficzne w studio nie są prostą sprawą. Zdjęcia wychodziły za ciemne, źle oświetlone, a edycja tylko psuła zamierzony efekt zamiast poprawiać wygląd zdjęć.

Sesje Portretowe


Światło w portrecie


Oświetlenie w zdjęciach portretowych, studyjnych czy jakichkolwiek to najważniejsza rzecz, która sprawia że model/modelka wygląda czarująco. Postanowiłem jednak przyjąć wyzwanie i rozpocząłem naukę od studiowania zdjęć klasyków i ludzi, którzy robią to naprawdę dobrze. Skorzystałem z doświadczeń innych ludzi, którym dziękuje za wszelką pomoc i wskazówki.

Po kilku pierwszych próbach chciałem sobie odpuścić. Nie zdawałem sobie sprawy jak wiele trzeba wiedzieć aby dobrze wyeksponować urodę fotografowanej osoby. Zdjęcia opublikowałem w grupie fotografów do której należę. Komentarze były negatywne i wytykające moje błędy. Sam się o to prosiłem. Nie mówię o sobie profesjonalny fotograf bo do tego miana jeszcze mi daleko i potrafię przyjąć krytykę.

Kolejna próba, lepsze komentarze a jednocześnie wyczulone oko na pewne detale. Poszło całkiem nieźle więc miałem jeszcze większą motywację. Czytałem, podglądałem i tak oto narodziły się zdjęcia z których jestem dumny i śmiało mogę podpisać swoim nazwiskiem.

Retusz w Portrecie


Po kilku próbach próbach posiadałem kilka całkiem niezłych fotografii z którymi mogłem przejść do kolejnego etapu – retuszu. Podobnie jak z oświetleniem w studio, nie było łatwo. Zdjęcia wychodziły za bardzo wygłaskane, a przecież nie o to mi chodziło. Ponownie skorzystałem z wiedzy osób które zajmują się fotografią portretową od lat. Ich wiedza w połączeniu z tym co przeczytałem w internecie dała mi dużo dobrego.

Od tej porty mogłem fotografować bez obawy, że zdjęcia wyjdą katastrofa. Sesje fotograficzne to dobra zabawa i kupa śmiechu. Efekt końcowy jest jeszcze większą przyjemnością. Przez cały czas miałem dylemat jaki program do obróbki używać. Z pomocą przyszedł internet oraz fotografowie. Dzięki ich wiedzy znalazłem sposób na nie inwazyjny retusz.

W chwili obecnej wciąż się uczę, bawię ze światłem i obróbką zdjęć. Osoby fotografowane są zadowolone a to równie ważna sprawa. Długa droga przede mną ale może być tylko lepiej. Mam już trochę doświadczenia w fotografowaniu więc będę działał dalej.

Sesje fotogrficzne